Portfolio: identitet

iMac1_gr

De siste dager

Laiven De siste dager skal avholdes sommeren 2013 og arrangørene hadde behov for en hjemmeside til bruk for profilering og informasjon med mål om å tiltrekke seg de riktige deltakerne. Sida skal på mange måter fungere som en online reklameplakat og må fenge oppmerksomheten og interessen til besøkende, samtidig som den også skal inneholde utdypende informasjon. Resultatet er en WordPressbasert hjemmeside som er oversiktlig og enkel å navigere, og som har en identitet som står til laivens postapokalyptiske tema uten at det blir parodisk.

Laiv, eller levende rollespill om du vil, har ingen offisiell definisjon og det er gjort mange forsøk på å forklare hva det er. En enkel og unøyaktig oppsummering er improvisert skuespill uten publikum. Arrangører bestemmer setting, bakgrunnshistorie og sørger for mye av det praktiske, de som deltar på laiven, spillerne, får enten ferdigskrevne roller eller utvikler dem selv i samarbeid med arrangørene. Rent sjangermessig finnes det omtrent like mange ulike laiver som det finnes filmer. Akkurat denne er dystopisk og postapokalyptisk.

knute

Blåknutepunkt 2013

Blåknutepunkt skulle gjenoppstå etter 7 år i dvale, og hadde behov for en klar identitet til bruk i forbindelse med markedsføring på forhånd og til trykksaker. Arrangementet er uformelt og kjent for mange av deltakerne, men det er likevel lagt vekt på å fremstå som tydelig og godt planlagt – både for å tiltrekke seg både nye og gamle venner og med tanke på å igjen etablere Blåknutepunkt som et årlig arrangement for alle med fantastiske fritidsinteresser i Midt-Norge.

logoer

Yarn Bomb

Yarn Bomb skaper en ny opplevelse brukeropplevelse ved å kombinere emballasjedesign, geocaching og geriljastrikking. Settet inneholder det som trengs for å strikke et lite stykke gatekunst, og den tilhørende appen gir alle nødvendige instrukser. Resultatet er et verktøy for å lage, finne og dokumentere geriljastrikking, et verktøy for å inspirere, samle og samarbeide.